Kuvaus
Hankinta liittyy Kestävän kasvun Kainuu II -hankkeen pilariin 4, investointiin 4, työpakettiin 1A (asiakaspalautteen keruu). Työpaketin tavoitteena on, että hyvinvointialueella on käytössään yhtenäinen tapa kerätä asiakaspalautetta. Lisäksi tavoitteena on, että asiakaspalautetietoa voidaan raportoida THL:lle kansallisten määritysten mukaisesti sekä hyödyntää hyvinvointialueen tiedolla johtamisessa. Hankinta on Kestävän kasvun Kainuu II -hankesuunnitelman mukainen.
Kansallisesti vertailukelpoisen asiakaspalautteen muodostumiseen, tietovarastointegraatioihin, tietovarastotöihin sekä asiakaspalautetiedon työstämiseen Power BI -raporteille organisaatioon omaan tiedolla johtamiseen liittyvä asiantuntijapalvelu hankitaan Tiera Oy:ltä (aik. Kuntien Tiera Oy). Tiera Oy käyttää alihankkijana asiantuntijapalveluiden toteuttamisessa Netum Oy:tä. Hankinta perustuu Kuntien Tiera Oy:n ja Kainuun hyvinvointialueen välillä 24.1.2024 allekirjoitettuun puitesopimukseen asiantuntijapalveluiden toimittamisesta 2024/8575 (”Puitesopimus”). Tiera Oy on hankintalainsäädännön mukaisten hankintayksiköiden omistama osakeyhtiö, joka tarjoaa omistajilleen tietohallinnon ja tietotekniikan asiantuntija-, sovellus- ja infrastruktuuripalveluja. Toimittaja toimii julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 15 §:n 1 momentin tarkoittamalla tavalla omistajiensa sidosyksikkönä. Kuntien Tiera Oy:n ja Netum Oy:n (aiemmin Cerion Solutions Oy) välillä on allekirjoitettu, 28.6.2022 päivätty palvelusopimus (”Palvelusopimus”), joka perustuu Kuntien Tiera Oy:n Dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä toteutettuun kilpailutukseen.
Toteutus tehdään tuntityönä noudattaen yllä mainittujen sopimusten ehtoja.
Netum Oy on antanut työmääräarvion ja tarjouksen 11.2.2025 asiakaspalautteen käsittelyn toteuttamiseen (tietovarastointegraatiot, tietovarasto- ja raportointityöt), jossa hyödynnetään Kainuun hyvinvointialueen tietovarastoa ja Power BI -raportointia. Netum Oy on ollut asiantuntijana toteuttamassa em. Kainuun hyvinvointialueen tietojohtamisen järjestelmää ja sitä kehitetään edelleen yhteistyössä heidän kanssaan.
Hankinnan arvo ja kokonaiskustannukset
Arvioitu työmäärä on:
1) integraatio HealthShare-järjestelmän ja tietovaraston välillä, asiakaspalautedatan kansallisten määrittelyjen mukainen tietovarastotyö ja palautedatan siirto DigiFinlandille 21,5 htp á 787,50 €, yhteensä 16 931,25 € sekä
2) asiakaspalautetietojen työstäminen Power BI-raportille hyvinvointialueen omaan tiedolla johtamiseen 27,5 htp á 787,50 €, yhteensä 21.656,25 €
eli yhteensä 38.587,50 €.
Tämän lisäksi Tiera Oy:n laskuttaa Kainuun hyvinvointialueen, Netum Oy:n ja Tiera Oy:n välisen toimeksiantosopimuksen (24.1.2024) mukaisesti asiantuntijapalveluiden palkkion 13 %, 5.016,38 €.
Hankinnan kokonaiskustannukset yhteensä 43.604 €
Hankinnan arvo alittaa hankintalain 25 §:n kansallisen kynnysarvon.
Hankintaesitys:
Esitetään, että hankitaan asiantuntijapalvelua tietovarasto- ja Power BI -raportointitöihin asiakaspalautetiedon siirtämiseen, muodostumiseen ja asiakaspalautetiedon työstämiseen organisaatioon omaan tiedolla johtamiseen Tiera Oy:ltä alihankkija Netum Oy:n tarjouksen mukaisesti. Hankinta perustuu Kuntien Tiera Oy:n ja Kainuun hyvinvointialueen välillä 24.1.2024 allekirjoitettuun puitesopimukseen asiantuntijapalveluiden toimittamisesta 2024/8575 (”Puitesopimus”). Hankinnan kokonaiskustannus on yhteensä 43.604 €.
Rahoittajalta (STM) on lupa hankinnan toteuttamiseen.
Hankintakustannukset kohdistetaan Kestävän kasvun Kainuu II -hankkeen, pilarin 4 investointiin 4, kustannuspaikka: 7010030170/7010019.